Det är grått ute.
Mildare luft nu.
Benen trampar på.
Coldplays toner strömmar in i trumhinnorna.
Vinden biter tag när den vänder sig i motvind.
Benen trampar.
Och jag fortsätter gå..
 
Precis som jag fortsätter äta.
Precis som jag går vidare i livet.
 
Men vad svårt det är.
Jag har gått upp väldigt mycket på bara få veckor.
Magen är stor varje dag.
Låren går ihop längst upp och jag känner inte igen mig själv i spegeln.
 
Idag är dagen jag kastade undan mina svarta byxor i strl 26 som jag levt i senaste halvåret.
De passar inte längre.
Träningslegginsen jag köpte för två veckor sen, passar inte längre.
Ska det gå så snabbt?
 
Jag väljer dig livet.
Men det här är.. en gnutta orättvist att det går så snabbt.
 
Kanske hade jag förstått det bättre om jag levt på skräp varje dag.
Men när jag aktivt väljer att endast äta bra, hälsosam mat så förstår jag inte riktigt var ifrån fettet kommer?
Och varför?
 
Allt jag vill är ju att stanna i vikt.
Men det fortsätter öka.
 
Det är nog ändå det svåraste och mest ångestframkallande.
Att fortsätta öka.
Trots mils promenader, trots träning, trots 6 måltider om dagen med mest protein och näringsrik mat.
Varför...
 
Iallafall.
Idag är 13 dagen utan kräkning..

1 kommentarer

Helen

20 Feb 2014 20:52

Din kropp bygger sig stark av den kärlek och energi du ger den. Den bygger muskler och skydd för dina inre organ. Den belastar ditt skelett för att det ska bli starkt och inte benskört. Den tackar dig för näringen du ger den när du promenerar och tränar. Även hjärnan tar åt sig av energin för att äntligen skapa balans mellan signalsubstanserna så du ska bli lycklig igen. Du går inte upp i vikt för att du äter för mycket. Du går upp för att du äntligen tillåter dig själv att må bra i varenda liten cell av din kropp. För att du ger dig själv det liv du är värd. När kroppen har kommit i balans igen, när det inte finns näringsbrist eller sjukdom längre så kommer du automatiskt att stanna i vikt. Det är lite läskigt innan det händer, men lita på att du gör rätt nu. Du kämpar helt fantastiskt. Du är en förebild för många tjejer, som visar att det går och att man får falla och komma tillbaka starkare än nånsin. Kram.

Kommentera

Publiceras ej