Jag klickar in här för att skriva ett nytt inlägg.
Ett inlägg om min helg.
Mina vanor.
Mina hemskaste vanor.
 
MEN så läser jag det här.
Den finaste kommentaren jag fått.
Och bara känslan att någon tog sig tid, tid till att bry sig.
Till att ta sig några klick och skriva vackra ord, tips och visa ombryddhet.
Det är så rörande och så fint gjort.
Tack, tusen, tusen tack.
 
 
Hej! 
Första gången jag överhuvudtaget var inne på PT-Fias blogg (i fredags tror jag) hittade jag en kommentar skriven av dig och en länk till din blogg. Nu har jag läst vartenda inlägg du har skrivit. Du är så ärlig och så mycket starkare än du tror. Jag har skrivit ett brev till dig, eftersom jag känner igen så mycket i din kamp för att bli frisk. Om du har lust att läsa det skulle jag gärna vilja ha din mail-adress. 
Kom ihåg att du är okej och duger som du är. Du är faktiskt mer än "bara okej", du är unik och viktig. Värdefull. Värd att älskas. Vacker. Stark. Modig. Du är allt det fina som inte kan mätas på en våg. Du har drömmar som du kommer kunna uppfylla. Dina erfarenheter kommer hjälpa både dig och andra i framtiden. Du kommer få skratta och känna glädje över livet, för du orkar så mycket mer än du tror. Du kommer att vara tacksam för de som stått vid din sida och du kommer återgälda deras omtanke tusen gånger om. För sådan är du. Det jag har läst berättar inte bara om din kamp, utan också om vem du är. Idag önskar jag att du gör något snällt för dig själv. Ta en promenad. Se din favoritfilm. Sms:a en vän för att bara höra hur hon har det (det känns bra att bry sig om andra och lägga bort fokus på sig själv en liten stund). Skriv en post-it lapp med dina bästa egenskaper och sätt fast på badrumsspegeln - läs dem varje gång du går in där. Här kommer en stor KRAM till dig!
 

Om du bakom skärmen bara visste hur mycket dina ord gör.
Mer än vad du tror.
 
 

Kommentera

Publiceras ej