Ja, mina fina följare.
Vad kan jag skriva som jag inte redan skrivit?
 
Eftersom det är tomt, överallt.
Både i huvud och själ.
Både fysiskt och psykiskt.
Så försöker jag istället att MOTIVERA MERA.
 
1. Jag får ingen ändring om jag inte gör en förändring.
2. Jag vill inte bli sjukskriven och förlora ännu mer pengar åt detta levnadssätt.
3. Jag vill kunna tänka på annat, istället för det som nu upptar hela mig.
4. Jag vill kunna känna att vikten inte är viktig.
5. Jag vill vara en människa, inte ett existerande väsen.
 
Hur kommer jag dit?
 
1. Jag försöker äta normalt (vad det nu är?)
2. Inte låta ätstörningen styra mina steg. Då den gör det hela tiden just nu. Om det så är kräkning, träning eller intag, och av vad jag ska äta och tillåta mig att få äta.
3. Intala mig själv positiva tankar varje dag om min kropp, min personlighet och livet omrking mig.
4. Låta vägning vara just vägning, en vägledning till mitt mål. Målet att bli frisk.
5. Vara med mer runt omkring. Lyssna mer på Emma och inte Anorexin.
 
Det är ett tufft jobb.
Och jag ger upp jätteofta.
Inte så att jag lägger mig ner och dör.
Men jag låter det styra mig.
Och jag är så medveten om det.
Bara det att jag känner mig så svag att jag inte orkar fullt ut.
 
Men Jag är inte Svag.
Jag måste ju ändå få skriva att jag är nog väldigt stark egentligen.
För så mycket skit jag har kastat på mig själv under 13 års tid.
Ändå står jag upp, än idag.
 
Jag hoppas att 2014 kommer bli mitt år.
Mitt år som levnadsglad, singel och kontroll fri.
På ett bra sätt.
 
Idag blev det bakning för fulla muggar.
Jag har inte smakat något än.
Det kanske kommer ikväll.
Utan kräkning.
Men det ska jag inte ens behöva skriva.
 
Här är en bild på två bakverk med saffran. Lussebullar och lussebullar med mandelmassa.
Kram.
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej